Většina lidí zná studio DONTNOD díky jejich populárnímu Life is Strange.
Mě si ale získali už jejich prvotinou – REMEMBER ME.
Pravděpodobně nejhůře zvolený název v celé historii herního průmyslu. Nejen, že si na tuhle hru dnes už opravdu nikdo nevzpomene. Při googlení vám dříve vyjede stejnojmenný film, nebo stejnojmenná písnička z filmu COCO.
Ta hra přitom měla tolik zajímavých nápadů!
A aby toho nebylo málo, všechny byly provedeny dobře. Zajímavý soundtrack, soubojový systém i unikátní sekvence s přepisováním vzpomínek. Každý z těchto aspektů stojí za zmínku.
Stojí ale za zapamatování? To nechám posoudit vás. Launch Trailer zde.
Remixovaný soundtrack
První, co vás mohlo kopnout už od prvního traileru, je zajímavý soundtrack. Hlavní téma hry je společnost, ve které jsou vzpomínky digitalizované. Jdou tedy uložit, zálohovat, vymazat, nahradit, stejně jako upravit, ztratit a nebo poškodit. Glichový prvek prostupuje příběhem, vizuálem, gameplayem i hudbou.
Hudba byla nejdříve zahraná živým orchestrem, nahrána a následně pokroucená “chybami” do něčeho jedinečného a nového.
Souboje zblízka a mixování vlastních komb
Soubojový system beze zbraně je už sám o sobě dost vzácný. Vzpomínám na chudáky zákazníky, pro které to byl jejich nejoblíbenější žánr. V letech si opakovaně chodili kupovat ty stejné hry, protože vše na trhu už hráli.
Tenhle přínos komunitě ale vývojářům nestačil.
Ve hře si odemykáte chvat za chvatem a ty si pak sami skládáte do vlastních kombinací.
Později odemčené útoky pak mohly posilovat následující útoky v řadě, nebo urychlovat cooldown speciálním schopnostem podle toho, jak pozdě v sekvenci byly umístěné.
Byl to dobrý systém, nad kterým stálo za to strávit trochu toho času.
Sekvence s přepisováním vzpomínek
Hlavní postava byla původně nájemná “lovkyně”, která na zakázku dokáže hackovat cizí myšlenky a tím změnit životní kurz jejich majitelů. Tyhle schopnosti použije několikrát i v průběhu hry.
Jde o adventurní gameplay, kdy v unikátním vizuálu sledujeme scénku. Tu můžeme volně přehrávat tam a zpět a v reálném čase sledovat, jak naše drobné změny ovlivní výsledek.