Pracovat na vánoční hře je pravděpodobně podobné práci na hře s licencí. Téma je bohaté a plné potenciálu, ale pokud chce člověk uspokojit hráčovi potřeby, pracuje i s řadou restrikcí vycházejících z jeho očekávání. Ať už je to nálada, soundtrack, prvky (Santa, elfové, dárky atd.), barevná paleta, dynamiky atd.
Toto téma se dá zpracovat na celé řadě úrovní.
Hra se může zaměřit velice zblízka na výběr správného dárku pro správnou osobu.
Nebo může jít o stealth hru s konkrétním domem, který se Santa snaží infiltrovat.
Pokud naši perspektivu trochu oddálíme, může jít o hru s jednou ulicí, nebo blokem. Hráč může stále vidět kde kdo bydlí, jestli někdo spí nebo je vzhůru a kdo v roce zlobil.
Hlavní inspirací, která mi pomohla definovat konečnou perspektivu je úvodní scéna z filmu Velká vánoční jízda.
Zde je hezky vyobrazeno jak rozdávání dárků musí být hladká a precizní operace zahrnující mnoho pomocníků, pokud chcete stihnout celý svět za jednu noc.
Tenhle dojem jsem chtěl zachytit a proto levely ve hře zabírají celou oblast s desítkou měst.
Taktický a částečně pasivní gameplay (inspirovaný tower defense)
Sáně jsou středobod hry. Je to jediná věc, která může ovlivňovat svět a je to jediná věc, kterou hráč ovládá. Jenže jak vyřešit, že Santa může být vždy jen na jednom místě? Pro rychlejší průchod hráč musí napříč levelem rozmisťovat pomocníky, kteří budou pracovat za něj.
Hlavní výzva je v hledání správné strategie (inspirováno v Plague inc)
Zábava není limitovaná na první průchod levelem. Hráč je motivovaný znovu navštívit stará kola a hledat strategii, která ho dovede k 100% splnění.
Nejdříve si musí zmapovat rozložení kola, přemýšlet které upgrady mu v něm pomohou, v jakém pořadí je koupit a začít používat pro minimalizování prázdných momentů.
Pro podporu takového hraní trvá průměrný level 2 - 6 minut s možností zrychlit si čas až 4x.
Pracovat na vánoční hře je pravděpodobně podobné práci na hře s licencí. Téma je bohaté a plné potenciálu, ale pokud chce člověk uspokojit hráčovi potřeby, pracuje i s řadou restrikcí vycházejících z jeho očekávání. Ať už je to nálada, soundtrack, prvky (Santa, elfové, dárky atd.), barevná paleta, dynamiky atd.
Toto téma se dá zpracovat na celé řadě úrovní.
Hra se může zaměřit velice zblízka na výběr správného dárku pro správnou osobu.
Nebo může jít o stealth hru s konkrétním domem, který se Santa snaží infiltrovat.
Pokud naši perspektivu trochu oddálíme, může jít o hru s jednou ulicí, nebo blokem. Hráč může stále vidět kde kdo bydlí, jestli někdo spí nebo je vzhůru a kdo v roce zlobil.
Hlavní inspirací, která mi pomohla definovat konečnou perspektivu je úvodní scéna z filmu Velká vánoční jízda.
Zde je hezky vyobrazeno jak rozdávání dárků musí být hladká a precizní operace zahrnující mnoho pomocníků, pokud chcete stihnout celý svět za jednu noc.
Tenhle dojem jsem chtěl zachytit a proto levely ve hře zabírají celou oblast s desítkou měst.
Taktický a částečně pasivní gameplay (inspirovaný tower defense)
Sáně jsou středobod hry. Je to jediná věc, která může ovlivňovat svět a je to jediná věc, kterou hráč ovládá. Jenže jak vyřešit, že Santa může být vždy jen na jednom místě? Pro rychlejší průchod hráč musí napříč levelem rozmisťovat pomocníky, kteří budou pracovat za něj.
Hlavní výzva je v hledání správné strategie (inspirováno v Plague inc)
Zábava není limitovaná na první průchod levelem. Hráč je motivovaný znovu navštívit stará kola a hledat strategii, která ho dovede k 100% splnění.
Nejdříve si musí zmapovat rozložení kola, přemýšlet které upgrady mu v něm pomohou, v jakém pořadí je koupit a začít používat pro minimalizování prázdných momentů.
Pro podporu takového hraní trvá průměrný level 2 - 6 minut s možností zrychlit si čas až 4x.