Experimenty s 3D prostorem

Engine: Unity

Tools: Probuilder, Progrid, URP

Vodící linky, cesta z drobků a průchod prostorem

V tomto experimentu jsem zkoumal způsoby, jak vizuálně vést hráče levelem a jak představit jeho jednotlivé segmenty.

Stíny - mohou fungovat jako vodící linky, které nasměrují hráčovu pozornost správným směrem.

Vertikalita - druhý segment je položený níže a za mírným navýšením. Což zajistí, že je odhalen, až když je hráč na očekávané pozici.

Cesta z drobků - izolované dlaždice v druhé části navádějí k optimální cestě dál.

Kontrast prostoru a světla

Jde o užitečnou techniku ve hrách i v reálné architektuře.

Prostor - před vstupem do velkého prostoru je hráč proveden výrazně menší chodbou. Díky tomuto kontrastu působí vnitřek chrámu ještě větší.

Světlo - kontrast ve světle napomáhá zvýraznit důležité části levelu.

PŘÍCHOD (ARRIVAL)

Představení červené nádrže.

0. Předtím než vůbec poprvé hráč spatří cíl kola, sleduje záhadnou červenou trubku.

I. Poprvé hráč spatří barel v dálce a ještě jen částečně kvůli zavazejícím trubkám.

(Pak jej naprosto ztratí z dohledu.)

II. Později se ukáže v celé své kráse, ale je nedosažitelný (kvůli obří jámě).

(Při cestě dál hráč cíl opět ztratí z očí.)

III. Když se konečně dostane až k nádrži, získá i možnost se na ni poprvé podívat z jiného úhlu (což samo o sobě může být malou odměnou).

Vodící linky, cesta z drobků a průchod prostorem

V tomto experimentu jsem zkoumal způsoby, jak vizuálně vést hráče levelem a jak představit jeho jednotlivé segmenty.

Stíny - mohou fungovat jako vodící linky, které nasměrují hráčovu pozornost správným směrem.

Vertikalita - druhý segment je položený níže a za mírným navýšením. Což zajistí, že je odhalen, až když je hráč na očekávané pozici.

Cesta z drobků - izolované dlaždice v druhé části navádějí k optimální cestě dál.

Kontrast prostoru a světla

Jde o užitečnou techniku ve hrách i v reálné architektuře.

Prostor - před vstupem do velkého prostoru je hráč proveden výrazně menší chodbou. Díky tomuto kontrastu působí vnitřek chrámu ještě větší.

Světlo - kontrast ve světle napomáhá zvýraznit důležité části levelu.

PŘÍCHOD (ARRIVAL)

Představení červené nádrže.

0. Předtím než vůbec poprvé hráč spatří cíl kola, sleduje záhadnou červenou trubku.

I. Poprvé hráč spatří barel v dálce a ještě jen částečně kvůli zavazejícím trubkám.

(Pak jej naprosto ztratí z dohledu.)

II. Později se ukáže v celé své kráse, ale je nedosažitelný (kvůli obří jámě).

(Při cestě dál hráč cíl opět ztratí z očí.)

III. Když se konečně dostane až k nádrži, získá i možnost se na ni poprvé podívat z jiného úhlu (což samo o sobě může být malou odměnou).